BYGGSTÄDNING

ALEDMA Allservice AB är en professionell städfirma sedan 2020 och är ett dotterbolag till Maddes Städ som erbjuder skräddarsydda städkoncept åt och byggföretag.” ALEDMA Allservice utför slutstädning för företagare inom byggbranschen i Stockholm. Vi hjälper er att få ordning och reda efter nybyggen, renoveringar eller ombyggnationer och kan hjälpa till med det mesta så som: grovstädning, avtäckning, bärhjälp, byggstäd, fönsterputs och slutstädning i etapper.

Inom byggsektorn blir arbetsboden en del av arbetsplatsen samt plats för möte, lunch, ombyte och fika så därför är det viktigt att arbetsbodar underhålls precis likadant som ett ”vanligt kontor”. En trivsam arbetsmiljö ger större motivation till arbete. Regelbunden städning ger boden en ökad livslängd och förhindrar samtidigt spridning av sjukdomar och bakterier För varje städuppdrag finns en arbetsinstruktion upprättad, som beskriver städfrekvens, arbetsmoment samt vilka metoder som skall användas. Vi på ALEDMA Allservice garanterar fullständig sekretess. Alla anställda på ALEDMA Allservice bär profilkläder och innehar ID-06 för att kunna komma in på arbetsplatsen. 

KUNDPOLICY: Hos oss på ALEDMA är kunden alltid i centrum. Vi strävar efter långa och stabila kundrelationer. Vår kundfilosofi, som genomsyrar hela vårt företag, innebär att vi alltid erbjuder professionell, ansvarsfull och personlig service samt att alltid leverera i tid. Vi är mycket måna om vårt rykte och ställer därför höga kvalitetskrav på de arbeten vi utför och jobbar i nära kontakt med kunden. En förutsättning att göra kunden nöjd är att personalen har lämplig utbildning för varje specifikt uppdrag. Vi åtar oss både stora och små uppdrag med samma engagemang. Vår ambition är att göra städningen bekymmerfri för våra kunder och med bra kvalitet. Vår främsta ambition är att sätta kunden i fokus och tillfredsställa kundens behov. Vi skall tillhandahålla lokalvård med hög kvalitet i alla avseenden. I vår kvalitetspolicy har vi fastslagit ”Att göra rätt från början, i rätt tid och till överenskomna villkor”. Målet är alltså ”Noll fel”. Hos oss kan du ringa när som helst -om vad som helst

Oss ringer du när du vill lägga upp en plan för hur vi kan stödja er under byggets gång eller när något oförutsett behöver lösas akut. ALEDMA Allservice AB anser sig helt kapabel att med sin personalstyrka och organisation kunna genomföra uppdraget hos er med högsta kvalitet. 

PERSONALPOLICY: Nöjda medarbetare är A och O för vår framgång. Genom god personalvård och individuell kompetensutveckling – både internt och externt – når vi ett av våra mål: låg personalomsättning. Vi lägger stor vikt vid att hålla personalen motiverad – ett bra utfört arbete belönas. En stor del av våra ansträngningar går ut på att ha en väl fungerande arbetsledning, där våra kunder har en och samma kontaktperson. Grundplattan är kommunikation och att vara i stadig kontakt med både städare och kund. Vår personal genomgår grundutbildning i allmän städning, organisationsstruktur, kundkontakt och samarbetsförmåga. Personalen är företagets största tillgång och vi värnar om våra anställda. 

ALEDMA:S KVALITETSARBETE: För varje städuppdrag finns en arbetsinstruktion upprättad, som beskriver städfrekvens, arbetsmoment samt vilka metoder som skall användas. Lokalvårdaren skall kontrollera sitt utförda arbete genom egenkontroller. Utfört arbete kontrolleras även med jämna intervaller, ofta reglerat i avtal med beställare, av arbetsledare genom dokumenterade kvalitetskontroller. Arbetsinstruktionen finns i vår städobjektpärm på arbetsplatsen. Kvalitetskontroller utförs normalt 4ggr/år på samtliga städobjekt enligt överenskommen standard, t.ex. INSTA 800. Beställaren erbjuds alltid ta del av även denna information. Alla nyanställda får en grundlig introduktion av företaget och förväntade arbetsuppgifter. Introduktionen för nyanställda omfattar:

  • Slutstädning efter byggnation.
  • Städning under byggnation.
  • Städning av etableringar/byggbodar.

 

Vi på ALEDMA Allservice garanterar fullständig sekretess. Vi är ansvarsförsäkrade för de förluster och skador som kan inträffa med ett belopp upp till 10 MSEK per skada. Vi tar ansvar för nycklar och passerkort. Vid eventuella förluster utgår full ersättning. Alla anställda på ALEDMA Allservice bär profilkläder.